Export VST do kláves

Diskuze o efektových pluginech (Windows/MacOS X)

Moderátoři: JJ, PK, JP

Odpovědět
MBFunk
Příspěvky: 3
Registrován: stř úno 22, 2023 9:22 am
Bydliště: Brno

Export VST do kláves

Příspěvek od MBFunk »

Ahojte, mám Cubase 11 elements.
Je nějak možné exportovat zvuky do kláves podporujících MIDI a VST?
Jde o zvuky z vestavěného modulu Halion.
Udělal jsem nějaký návrh kompozice songu a chtěl bych ten zvuk předat klávesistovi.
Pokud to nepůjde, samozřejmě si je bude muset vytvořit zcela sám.
Ale bylo by dost zajímavé mít takové možnosti spolupráce.
Děkuji.
MAJ
Příspěvky: 1965
Registrován: stř lis 15, 2006 8:28 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Export VST do kláves

Příspěvek od MAJ »

Zdravím,
MBFunk píše: Je nějak možné exportovat zvuky do kláves podporujících MIDI a VST?
Nejsem si jist, že úplně rozumím Vašemu požadavku.
MBFunk píše: Jde o zvuky z vestavěného modulu Halion.
Pokud Vám jde skutečně o zvuk, tak to byste jedině musel přes sampler vysamplovat ven. HALion je sampler, pokud chcete zvuk z HALion dostat do externího hardwaru, můžete samply přenést do hardwaru a tam znovu banku sestavit.
MBFunk píše: Udělal jsem nějaký návrh kompozice songu
Kompozice songu není o zvuku. Pokud Vám jde o kompozici, tu můžete vyexportovat do MIDI a (pokud HW nástroj obsahuje sequencer) ten pak v HW přehrát.
MBFunk píše: a chtěl bych ten zvuk předat klávesistovi.
Jaký zvuk, prosím?
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
MBFunk
Příspěvky: 3
Registrován: stř úno 22, 2023 9:22 am
Bydliště: Brno

Re: Export VST do kláves

Příspěvek od MBFunk »

Dobrý den,
prosím Vás, nechytejte mě za slovo ohledně toho, co je kompozice. To je v tomto případě naprosto bezpředmětné.
Jestli si tu budeme vysvětlovat pojmy jako aranže, kompozice, nebo zvuky, tak se na tom úplně zbytečně zadrhneme.

Mám v Cubase nápad kláves do jednoho songu. Ale je tam velice důležitý ten zvuk, protože jak jeho charakteristika tak umístění v prostoru hrají svou roli.
Samozřejmě že vím, že se dají vyexportovat midi, a také vím, jak by se dalo z nich vytvořit noty. Ale my moc v notách nefungujeme, řídíme se sluchem.
Jak asi víte, je možné si v některých klávesách vytvářet vlastní zvuky klidně i kombinací jednotlivých základních zvuků, jejich editací, atd.
Jelikož není tak jednoduché na těch klapkách (Yamaha Montage) nastavit stejný zvuk, jelikož má jinou banku a jiné efekty než Cubase, napadlo mě, že bych ho vyexportoval. Jenže nevím, jestli to moje verze Cubase Elements dovoluje, a jak to udělat.
Proto jsem se ptal pro za čátek na to, JESTLI JE TO MOŽNÉ, a taky bych rád věděl, JAKÝ JE POSTUP.
Tím pádem veškeré poznámky ohledně pojmů a dojmů mi přijdou naprosto nadbytečné.
Předem díky.
MAJ
Příspěvky: 1965
Registrován: stř lis 15, 2006 8:28 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAJ »

Zdravím,
rozhodně Vás nechytám za slovo. Ale používáte ve svém příspěvku nesprávnou terminologii a proto se snažím zjistit, čeho vlastně chcete dosáhnout.

Na Vast dotaz jsem již odpověděl ve svém prvním příspěvku, nicméně teď to ještě rozvedu, když mám více informací.

Samozřejmě můžete z Cubase vyexportovat jakýkoliv jeden zvuk. Vložíte do Key Editoru notu C1 na délku 1 taktu (třeba). To vyexportujete jako WAV a máte 1. sample. Pak vložíte notu E1, vyexportujete a máte další sample. Poté tyto WAV samply vložíte do svého sampleru (HW nástroje; nejsem si jist, jestli Montage obsahuje i sampler) a v něm znovu ze samplů vytvoříte Patch. Je to spousta práce.

Zkuste se podávat na aplikaci SampleRobot. Je to aplikace, která umí z HW nasamplovat zvuky (tedy udělá tu nudnou práci: zahraj C1, vyexportuj; zahraj E1, vyexportuj...). Myslím si, že se SampleRobot dá zapojit i k SW a cysamplovat si takhle zvuky z virtuálního nástroje. Nicméně stále zůstává ta druhá část, kdy v HW potřebujete sampler, abyste Patch poskládal.
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
MBFunk
Příspěvky: 3
Registrován: stř úno 22, 2023 9:22 am
Bydliště: Brno

Příspěvek od MBFunk »

Dobrý den, díky za odpověď.
Zřejmě je to jediná možná varianta, jak to udělat, ale moc mě to popravdě nepotěšilo. Možná, že se s tím nakonec budeme piplat i v těch klávesách, abychom ten stejný zvuk nastavili v těch podmínkách tam.
Chápu, že jednotliví výrobci VST chtějí zamezit tomu, aby se jejich zvuky šířily napříč platformami.
Každopádně postup za pomocí sampleru mi přijde až moc kostrbatý, pracný a mega moc omezující.
Za 1. já ten zvuk designuju podle toho, jak to zní dobře mně, se sluchátky, a podle zkušebnové nahrávky kapely s kondenzátorovým mikrofonem. Jakmile ten zvuk nasampluju a přenesu do té Yamaha Montage, tak se může stát, že nebude znít tak, jak bych si to představoval. Samozřejmě můžu udělat maximum pro to, aby se přiblížil nějakému dokonalému "ideálu", ale obávám se, že stejně bude potřeba s tím pak nějak pracovat dál, nebo ho kori ygovat v průběhu vývoje songu.
Za 2. pokud ten zvuk nasampluju, tak on ztratí veškeré dynamické vlastnosti. Ten zvuk bude mít stále stejnou barvu, pouze se bude měnit jeho hlasitost v závislosti na síle úderu. Nevím, jestli to tomu nějak neublíží. Přece jen VST mívají tu škálu tónů dost barevnou.
Každopádně nevím, jestli jsem zvolil správnou terminologii, ale myslím, že snad se pochopíme.

A díky moc za info. Zkusím si s těmito informacemi nějak poradit, zvážit pro a proti a zvážit nejlepší postupy.
Uživatelský avatar
pavlii
Příspěvky: 1203
Registrován: stř říj 13, 2004 10:27 am
Bydliště: Hostivice :-)
Kontaktovat uživatele:

:-)

Příspěvek od pavlii »

No - ono je to malinko dané (podle mě) i tím, že nemáte moc představu o komplexnosti a principu práce samplerů (například). Není to nijak omezující a naopak to nabízí i hromadu kreativity. K bodům (budu místy poněkud zjednodušovat, ale jen pro lepší přehlednost a srozumitelnost):

1. Ano, to je celkem běžné. Ale každý zvuk je založen buď na samplu/kombinací samplů nebo na průběhu oscilátoru (základní vlnové délky). Výsledná dynamika projevu je dána mnoha faktory; rozhodně to nemá nic společného se samplováním (navíc - popřel byste tím de-facto celou Vaší práci s HALionem :-D protože sampler).

2. O škále a barevnosti rozhodně nerozhoduje to, zdali se pracuje se softwarem typu VST nebo se softwarem typu fyzické klávesy (ano - u většiny moderních nástrojů je potřeba se bavit hlavně o softwaru....kupodivu).

Takže i přes Vaše výhrady je to jen o tom, že si hledáte zvuk na jednom nástroji (HALion) a chcete jej použít v jiném (Montage). Získat základ 1:1 lze pouze a jen přes samplování, jak zmínil Martin. Ale to, jak s tím základem bude pracovat Montage, se už může více nebo méně lišit od toho, jak se stejným základem pracuje HALion. A platí to tak obecně.

Držíme palce, P.
Obrázek
www.studiokappka.cz
606 709 340
MAJ
Příspěvky: 1965
Registrován: stř lis 15, 2006 8:28 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAJ »

Zdravím,
všichni tvůrci zvuků si chrání, aby jejich samply byly použity v rámci jejich nástroje. To není otázka jen "výrobců VST". Nemluvě o tom, že výrobci VSTi (abych to opravil na správnou terminologii) často nepoužívají samply (a nebo ne čistě jen přehrávání samplů), ale používají různé druhy syntézy. Proto je pak zvuk daného nástroje jedinečný a nelze ho snadno přenést jinam.

1. WAV sample zní pořád stejně, ať ho přehrajete kdekoliv. O chybě designovat zvuk na sluchátka asi nemá smysl se rozepisovat.

2. Samozřejmě můžete nasamplovat vícero úrovní hlasitosti (pokud se Vám do nástroje vejde tolik samplů a jestli se Vám s tím chce dělat).
Čeština pro Cubase
www.cubase-training.com – konzultace a školení hudebního SW a HW
www.cubasecz.cz – Informace o produktech Steinberg
Test Engineer in Steinberg Media Technologies GmbH
Odpovědět